You are hereNA KOLECH JIŽNÍM BAVORSKEM OD JEZERA K JEZERU aneb od Bodensee ke Königsee (6. - 15. srpna 2010)

By standav - Posted on 28 Září 2010

Moto:
Na cyklostezce R09 Švýcarskem, kterou jsme jeli v červnu t. r. (komentář také na tomto webu), kohosi napadlo, že bychom letos mohli projet ještě jednu cyklostezku. Holky měli sice rezervaci auta u Standy M. na začátek srpna na zámky na Loiře, to se nám ale zdálo příliš daleko na celkových devět dnů. A tak volba padla na cyklostezku BODENSEE - KöNIGSEE dlouhou 432 km, vedoucí jižním Bavorskem, od níž JožKa Bř. už cykloatlas pár let měl doma. Pro úplnost: tato akce nebyla organizována naším turistickým spolkem

A tak v pátek odpoledne jako obvykle vyrážíme směrem na západ, do kempu před Plzní, kde jsme již v chatkách nocovali na dobrou cenu přede dvěma měsíci. Tentokrát přijíždíme až před desátou.

Sobota 7. srpna:
Ráno je mlhavé a zatažené, z kempu Habr odjíždíme až před devátou. Až za Mnichovem začíná být sem tam slunečno a tak se naše nálada zlepšuje. Cesta ubíhá dobře, až před Lindau jedeme krokem. A tak sjíždíme na prvním možném místě někde na okraji Zechu a hledáme parkování. Sedáme na kola a vyrážíme do Lindau, města na ostrově, na nultý kilometr naší trasy! Všude je plno lidí, procházíme městem. K autu se vracíme před pátou – a tam nás čeká překvapení: najednou vidím letět vzducholoď, slavný Zeppelin! Takže rychle nasazuji dlouhý zoom (400 mm) a cvakám! „Rodištěm! Zeppelinů byl přece Friedrichshafen, pár kilometrů za Lindau.
Čas pokročil, je kolem páté: vyrážíme na trasu do prvního kempu před vesničkou Höll. Třiatřicet kilometrů vlnitou krajinou jsme zvládáme do sedmé večerní. Kemp je tu soukromý, u hospodářství.
Máme najeto 6 km do Lindau a 39 km po trase, celkem 45.

Neděle 8. srpna:
Ráno je docela slunečné, vyrážíme opět před devátou. Jedeme zvlněnou krajinou, údolíčkem nahoru, dalším zase dolů; několikrát nás zastavují přeháňky… Jedeme kolem prvního většího jezera Grosser Alpsee před Immenstadtem, od druhého – Rottachsee – stoupáme více než sto metrů, abychom skončili v kempu v Haslachu kolem šesté. Večer hodně prší!
Ujeto 70 km, celkem 115 km.

Pondělí 9. srpna:
Je hezky, jedeme zase po polních cestách mezi údolími, kocháme se výhledy do krajiny. V Hopferau jsme se zastavili v další z pekáren na trase, nakoukli na zámek. Přijíždíme k Hopfensee, v městečku Hopfen am See panuje lázeňská nálada. Po pár kilometrech jsme ve Füssenu, významném městě při rakouské hranici. Navštěvujeme hrad a klášter; pokračujeme do Hohenschwangau a vyjíždíme na kolech mezi davy pěšáků k zámečku Neuschwanstein. Vládne tu silný turistický ruch, i Japonců je zde plno! Zámek je to nádherný, na nádherném místě. Dolů to jde dobře, jen musím stále zvonit na pěšáky. Nicméně však nikdo na nás nevrhá škaredé pohledy! Do kempu u jezera Bannwaldsee to máme jen kousek po rovině. Ale tady je zádrhel! Kemp je v síti ICC a je zcela plný! Téměř hodinu se snažíme, ale je to marné; takže jsme si aspoň nechali poradit nejbližší kemp a tak přejíždíme cca 15 km do malého, ale příjemného kempu v Lechbrücku. Jsme pár kilometrů z trasy naší cyklostezky.
Ujeto 45 km, celkem 160 km.

Úterý 10. srpna:
Je stále pěkné počasí a tak ráno začínáme v nedalekém Halblechu, už na trase. Po dvou kilometrech, za Trauchgau, pokračujeme polní a lesními cestami více než 15 km (defekt Magda, ostrý štěrkový kamínek dokonce zůstal v plášti) a přijíždíme do Altenau. Pokračujeme polními a lesními partiemi dál přes Bad Kohlgrub, Grafenaschu a krásnými lesními sjezdy do Eschenlohe. Za Grossweilem zajíždíme ke klášteru ve Schlehdorfu, míjíme jezero Kochelsee a opět je tu delší úsek polními cesta k Benedikt-beuernu. Zde je velký salesiánský klášter. A my konečně usedáme do klášterní zahradní restaurace. Dávám kvasnicové pivo, který jsem si v Bavorsku docela oblíbil! Tady si z nás udělal čísník (maskovaný Pražák) legrácku, když nás nechal komunikoval němčinou. Přes Bad Heilbrunn konečně dojíždíme kolem páté do kempu u jezera v Mittelstallau, asi 5 km před Bad Tölz.
Ujeto 83 km, celkem 243 km.

Středa 11. srpna:
Noc byla příjemná a teplá, ráno zataženo. Pár kilometrů příjemného sjezdu do Bad Tölz (město je známé díky krimiseriálu s komisařem Berghammerem). Projíždíme městem a procházíme centrem s malovanými fasádami. Po pár kilometrech nás ovšem čeká sedmikilometrová pasáž po neasfaltové lesní cestě, nic příjemného. Za vesničkou Marienstein ještě tvrdě makáme (nebo tlačíme) do kopce ke golfovému hřišti ve Steinbergu; odměnou jsou krásné výhledy na druhou stranu. Ještě jednou se přehoupneme přes kopec a už jsme nad jezerem Tegernsee před Gmundem. Sedáme před cukrárnou na skvělou zmrzlinu, vedle busty Winstona Churchila.
Pokračujeme dál přes Hausham, kolem jezera Schliersee do Elbachu, na pivo. Nad Sonnenreuthem Joža trhá řetěz a tak úspěšně opravujeme. Konečně sjíždíme dlouhým sjezdem z hor a v dáli vidíme velký kemp v Mooslindlu (cca 2 km před Bad Feilnbach).
Ujeto 71 km, celkem 314 km.

Čtvrtek 12. srpna:
Ráno je zataženo, nevypadá to nejlíp! Po 11 km přijíždíme k Innu; vzpomínáme na pár let zpět, kdy jsme jeli podél Innu od pramenů za Sv. Mořicem až do Pasova. Byla to tehdy krásná dovolená!
Za vodou navštěvujeme první pekárnu (v Altenmarktu) a makáme do kopce do Neubeuernu; vystu-pujeme ještě nahoru k zámku, začíná pršet. Ze zámku vidíme pohoří matně Wilder Kaiser a skupinu Gross Venedigeru, i tam jsme kdysi byli. Přes Aschau, Bernau am Chiemsee, Grassau dojíždíme do kempu Wagnerhof v Bergenu. Začíná pršet, celou noc leje!
Ujeto 61 km, celkem 375 km.

Pátek 13. srpna:
Stále prší, ale před polednem to trochu polevuje a tak vyrážíme do městečka: v gasthofu si dáváme polévku a pivo, na ulici kupujeme grilovaná kolena a kuřata. Po poledni stále hrozí déšť, ale přesto se rozhodujeme, že bychom si mohli pár kilometrů najet už dnes a do kempu se vrátit autem. A tak se vydáváme na trasu, jenže po pár kilometrech opět prší. A tak končíme v Traunsteinu v příjemné hos-půdce; řidiči Standovi posíláme sms s adresou a on nás skutečně najde!
Ujeto 14 km, celkem 389 km.

Sobota 14. srpna:
Ráno balíme hodně mokré stany, už je to jedno! Předpověď je slibná, takže vyrážíme; převezeme se k Traunsteinu a pokračujeme. V Angeru opět sedáme na náměstí do pekárny, opět to nemá chybu! Ve sjezdu z městečka ztrácíme Jožku M., který prostě jel rovno… Ale po nějaké půlhodině je zpět a s námi! Podle dálnice jedeme do Pidingu a zabočujeme proti toku Saalachu (taky jsme tu kdysi jeli kolmo). Po pár příjemných kilometrech údolím dojíždíme do Bad Reichenhall. Nyní už nás čeká jen přejet kopec a sjet do Berchtesgadenu.
Stoupání je to festovní, náš peleton se roztahuje; ale kopec se přece jen nakonec zlomí a jedeme dolů! Ve Winklu se ještě zastavujeme na pivo a pak hurá dolů… A já zůstávám vzadu, protože se začínají mlhou klubat vrcholky kolem. Watzmann jsme kdysi přešli a tak fotím! A protože přehazování objektivů docela zdržuje, tak nakonec sjedu do Berchtesgadenu, najdu auto a tam nikdo! Ostatní jeli horem dědinou zv. Stanggass. A tak se ženu pět kilometrů a přestávám věřit, že by mohli být přede mnou; dojíždím k jezeru v 16:23 hod. a naši nikde! Pak se mi ozývá řidič Standa s tím, že parta odjela z BG k jezeru. Konečně přijíždějí, fotíme se pro vnoučata a dáváme si pivo! Pak se rozhodujeme zastavit se na večeři někde cestou dolů; a tak sedíme v gasthofu a já odbíhám každou chvíli na louku fotit Watzmanny klubající se stále více z mlhy. Večeře byla vynikající a tak dojíždíme k autu, nakládáme a v 18:00 hod. odjíždíme směrem domů. Odtud byl pohled na Watzmanny nejlepší!
Ujeto 60 km, celkem 449 km; oficiální vzdálenost 432 km. My vždy něco najedeme navíc!
Cestou zpět ještě před půlnocí vykládáme Magdu s Libou na Šumavě, kde míní pokračovat s holkami na Dámské jízdě Šumavou. Kdesi u Jihlavy začalo pršet, kolem Vyškova nad ránem bouřky a blesky. Dojeli jsme v neděli ráno před půl šestou.
+++++
Trocha statistiky:
- účastníci: Standa a Magda V., Josef a Daniela Bř., Franta a Liba V., Jarka a Josef M.
- autem ujeto celkem 2020 km
- 6 MTB, 2 treková kola
- auto Ford tranzit s vlekem pro kola
+++++
Náklady:
za noclehy v kempu Habr u Plzně/jedna noc 1020 Kč
za 8 lidí, tranzit s řidičem, čtyři stany/7 nocí 479 EUR

Na mostě mezi pevninou a Lindau
Radnice v Lindau
Zámek Neuschweinstein
Stále jedeme podhůřím Alp
Klášter Schlehdorf
Násilné překonání vodního toku (se tomu říkalo na vojně, ale byla to vlastně zkratka)
Klášter Benediktbeuern
Na pivu v klášterní restauraci - Benediktbeuern
V kempu před Bad Tölz
Domy na náměstí v Bad Tölz
Nad Tegernsee - krajina s jezery je úžasná...
Winston Churchill v Gmundu
Kvasnicové pivo mi zachutnalo...
Oprava řetězu - nevypadalo to dobře, ale dobře to dopadlo...
V kempu Mooslindl
V Neubeuernu na náměstí
Kvalitní cyklostezky podél silnic
Dávný rozcestník
Zmrzlinu máme také rádi...
Makáme i z kopce
Deštivé čtvrteční odpoledne - před Vachendorfem
Kemp v Bergenu - sobotu ráno balíme
Bad Reichenhall
Konečně - cíl se blíží!
Königsee - krytá parkoviště pro lodě